Cvičte si mozek s Mensou - pravidelné kvízy s Magazínem DNES

 

Úlohy najdete každý čtvrtek v Magazínu DNES. Své odpovědi můžete zadat do následující středy po vydání úloh na formulář níže.

S dotazy a připomínkami se obracejte na: mozek@mensa.cz

 

Pro zařazení do slosování stačí vyplnit dvě ze tří úloh.

 

Ze správných odpovědí losujeme každý týden výherce, který obdrží poukázku na testování IQ pořádané Mensou ČR a hru či hlavolam.

 

Odpověď 1:
Odpověď 2:
Odpověď 3:
Email:
Jméno:
Věk:
Adresa:
Poznámka:



 

Správné řešení z čísla 14/2019 je:

1. KRAJIC/KRAJÍC (mobilová šifra, barevně je značený posun v abecedě: 555=L, psáno červenou barvou, takže posuneme o jedno písmenko dopředu, získáme K; 77=Q, psáno modrou barvou, takže posuneme o jedno písmenko dozadu, získáme R; 22=B --> -1=A; 55=K --> -1=J; 44=H --> +1=I;, 3=D --> -1=C)
2. PEČIVO (posun na počítačové klávesnici, Q=W, W=E, E=R,...)
3. MOUKA (tajenku tvoří pořadí písmen, které udává chybějící číslo)
Výhercem kola 14/2019 se stala Věra Martínková z Plzně, gratulujeme!

 

Správné řešení z čísla 13/2019 je:
1. E, R (lEden, úNor, bŘezen, dUben, kVěten, čErven, čErvenec, sRpen,...)
2. VEGETACE (z každého slova tvoří tajenku tolikáté písmeno, kolikrát se dané slovo opakuje)
3. VESNA (Braillovo písmo)
Výhercem kola 13/2019 se stala Alena Baláková z Hradce Králové, gratulujeme!

 

Správné řešení z čísla 12/2019 je:
1. 348 (MODRÁ: 8, 7, 12, 17, 15, 60, 11

ZELENÁ: 80, 13, 4, 0, 5, 40

ČERVENÁ: 16, 10, 20, 30)
2. HODNOTA (Morseova abeceda, první řádek jsou čtyři tečky, tzn. "H", druhý řádek tři čárky, tzn. "O", třetí řádek čárka a tři tečky, tzn. "D",...)
3. CENOVKA (písmena z klávesnice počítače, místo písmen tajenky jsou napsané číslice znázorňující jejich pořadí)
Výhercem kola 12/2019 se stal Michal Chuchút z Ústí n. L., gratulujeme!

 

Správné řešení z čísla 11/2019 je:
1. 26 (4 + 2 x 11)
2. OSMNACT (římské číslice, po převodu 1=A, 2=B, 3=C,...)
3. 74
Výhercem kola 11/2019 se stala Miroslava Šílová z Prahy, gratulujeme!

 

SPRÁVNÁ ŘEŠENÍ ZE STARŠÍCH ČÍSEL